Katja Virtanen

Katja Virtanen

Kiitos, pysymme tällaisina

asiakaslähtöisyys, asiakastyytyväisyys, yrittäjyys

Loppuvuosi on yrityksissä tyypillisesti erilaisten tilinpäätösten aikaa. Kun katseet kääntyvät jo ensi vuoteen, uusia strategioita ja suunnitelmia mietitään tämän vuoden hittien ja hutien pohjalta. Delingua ei ole mikään poikkeus, vaan myös me vedämme johtopäätöksiä ja tuskin maltamme odottaa vuotta 2020.

Asiakas on kaiken tekemisemme lähde ja inspiraatio. Siksi arvioimme onnistumistamme palveluntarjoajana päivittäin saamaamme palautteen sekä vuosittain marraskuussa toteutetun laajan palautekyselyn vastausten perusteella. Vertaamme tuloksia aiempiin vuosiin ja arvioimme, onko valitsemamme suunta oikea ja millaisia korjausliikkeitä pitäisi tehdä.

Tässä yhteydessä haluan kiittää kaikkia palautekyselyymme osallistuneita arvokkaasta palautteesta, jonka avulla voimme kehittämää toimintaamme!

Asiakaspalvelutahto ja -taito huipussaan

Aloitimme viime vuoden puolella DelinguaCX-kampanjan, jonka tavoitteena on parantaa asiakkaiden kokemusta ja mielikuvaa meistä ja palveluistamme. Ilokseni voin todeta, että hyvä asiakaskokemus ja asiakkaiden arjen ymmärtäminen nousee tämän vuoden laajan palautekyselyn vastauksissa entistä enemmän esiin.

Saamme runsaasti kehuja nopeudesta, ratkaisukeskeisestä ja aktiivisesta otteesta sekä halusta kehittyä ja kuunnella asiakasta, mikä näkyy useiden vastaajien mielestä toiminnassamme kautta linjain. Jopa 95 % lähes viidestäsadasta vastaajasta olisi valmis suosittelemaan meitä myös muille. Olemme ripeitä, helposti lähestyttäviä ammattilaisia ja saamme asioita aikaan. Erityisesti mieltäni lämmittää asiakkaan kommentti, että olemme ammattimaisuudesta huolimatta säilyttäneet inhimillisyytemme.

Kiitos huikeasta asiakaspalveluasenteesta kuuluu erityisesti kielipalvelutiimillemme, joka väsymättä vastaa asiakkaidemme kiireisiin ja monimutkaisiinkiin toiveisiin.

Nöyrinä otamme vastaan myös rakentavan palautteen. Laatujärjestelmämme mukaisesti käsittelemme pienenkin poikkeaman palvelussamme ja mietimme korjaavia ja ehkäiseviä toimenpiteitä jatkoa ajatellen. Toivon, että annatte herkästi palautetta vastedeskin, jotta voimme hioa palveluamme vastaamaan vieläkin enemmän asiakkaiden tarpeita.

Ammattimainen brändi, toiminta sen mukaista

Viime vuonna pohdimme Delinguan markkinointia uudelleen. Totesimme haluavamme olla ammattilaisia olematta kuitenkaan tylsiä. Pohdimme, miten voisimme tuottaa korkeaa laatua ja samalla iloa asiakkaidemme kokemukseen meistä.

Vaikka olemmekin ajoittain tuskailleet uutiskirjeidemme aiheiden ja klikkiprosenttien kanssa, pieneksi yllätykseksemme asiakkaiden mielikuva meistä vastaa juurikin sitä, mitä olemme halunneet välittää. Asiakkaat kehuvat näkyvyyttämme ja raikasta otetta kielipalvelujen esiin tuomisessa sekä ammattimaista brändiä, jonka toiminta on sen mukaista. Keväällä julkaistu sanomalehtemme #DelinguaStory on myös otettu hyvin vastaan, mikä tekee minut erityisen iloiseksi – kerrottiinhan siinä koko yrittäjätarinani.

Haluan kiittää lämpimästi markkinointitiimiämme loistavasta työstä, sekä asiakkaitamme, jotka ovat osaltaan auttaneet markkinoinnin kehittämisessä.

”Pysykää juuri sellaisena kuin olette!”

Delingua täyttää ensi vuonna 15 vuotta ja meistä on vuosien varrella kasvanut asiakkaidemme vastausten perusteella Suomen kenties tunnetuin kielipalveluja tarjoava yritys. Olen enemmän kuin ylpeä siitä, millaisia olemme ja mitä olemme saavuttaneet. Meitä ohjaa asiakaspalvelutahto ja kielialan ammattilaisuus ilman turhia kikkailuja, ja se selvästikin tuottaa tulosta. Olemme tänäkin vuonna jatkaneet kannattavaa kasvuamme ja asiakasmäärämme on lisääntynyt edelleen merkittävästi. 

Menestyksemme salaisuus piilee siinä, että mitään salaisuutta ei ole. Teemme työtämme intohimoisesti ja haluamme palvella asiakkaitamme aina vain paremmin. Työyhteisömme on vertaansa vailla ja monesti meillä on todella hauskaa!

Siksi en hehkuta huikeita uusia avauksia ensi vuodelle. Palvelumme ei ole radikaalisti muuttumassa emmekä lupaile liikoja. Meidän onkin helppo vastata myönteisesti erään asiakkaamme palautekyselyssämme esittämään pyyntöön:

”Pysykää juuri sellaisena kuin olette. Laatu ja asiakaspalvelu ovat aivan huippuluokkaa.”

Haluan kiittää lämpimästi kaikkia Delinguan asiakkaita, yhteistyökumppaneita ja maailman parasta tiimiämme kuluneesta vuodesta ja toivon kaikille onnea ja menestystä vuoteen 2020!