Anu Raitio-Huopaniemi

Anu Raitio-Huopaniemi

Käännöslaadun uusi lähettiläs

alihankkija, asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, hyvä laatu, käännöslaatu, kääntäjä, kääntäjä ja kääntäminen, kumppanuudet, laatu, palaute, vendor manager, käännöstoimisto, kääntäminen, kielikoutsicrew

Me delingualaiset saimme aiemmin tässä kuussa uuden kollegan, kun uuteen tehtävään Vendor Quality Manageriksi valittu Susanne Väisänen aloitti työskentelyn käännöstoimisto Delinguassa.

 

Vendor Quality Manager on nimensä mukaisesti enemmän kuin vain alihankkijasuhteista vastaava henkilö. Hän toimii linkkinä asiakkaiden ja Delinguan palveluja tuottavien tekijöiden välissä ja huolehtii perinteisen rekrytoinnin ja alihankkijasuhdetoiminnan lisäksi kielipalvelujemme laadusta ja sen parantamisesta. Osana Delinguan laatutyöryhmää Susanne myös osallistuu ISO-sertifioidun laatujärjestelmämme kehittämiseen.

 

Uudelle tehtävälle oli tilausta. Vaikka Delinguan asiakkaat ovat keskimäärin huipputyytyväisiä palveluumme (vuosittaisessa asiakastyytyväisyyskyselyssä 98 % vastanneista asiakkaista suosittelisi palveluamme myös muille), otamme laadun vakavasti ja puutumme pieniinkin poikkeamiin. ”Ennen kaikkea haluamme parantaa asiakkaiden ja kielentarkistajien palautteen välittymistä kääntäjille niin, että palautteella on todellista vaikutusta,” toimitusjohtaja Katja Virtanen sanoo. ”Olemme tyytyväisiä siihen, että tehtävään löytyi pitkän linjan käännösammattilainen.”

 

Susanne on lähes parikymmenvuotisen uransa aikana ehtinyt toimia kääntäjänä, projektipäällikkönä ja myyntipäällikkönä useissa käännöstoimistoissa. Delinguasta Susanne kiinnostui yrityksen kasvun ja hyvän maineen vuoksi, eikä epäröinyt hypätä uuteen, kun tilaisuus tuli. ”Delingualla on hyvä maine paitsi asiakkaiden, myös kääntäjien, tulkkien ja kouluttajien keskuudessa. Se kertoo paljon yrityksen arvoista ja toiminnasta. Tunsin entuudestaan monta delingualaista, ja heiltä kuulemani asiat vain vahvistivat positiivista mielikuvaani Delinguasta. Uusi työ on myös minulle tilaisuus toisaalta antaa vuosien varrella kertynyt osaamiseni käyttöön ja toisaalta itsekin kehittyä uudenlaisessa roolissa. Olen hurjan innoissani!”, Susanne iloitsee.

 

Vuosittaisten palautekyselyjemme aika on kohta taas käsillä. Jos olet asiakkaamme tai toimit yhteistyökumppaninamme, ethän unohda vastata kyselyymme! Vastausten avulla voimme kehittää toimintaamme niin, että voimme palvella entistäkin paremmin.